Zon, zee en koalas - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marrit Hoekstra - WaarBenJij.nu Zon, zee en koalas - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marrit Hoekstra - WaarBenJij.nu

Zon, zee en koalas

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

31 Januari 2014 | Australië, Surfers Paradise

Lieve familie en vrienden,
Ik ben inmiddels alweer bijna vier weken in Australie dus het werd ook weleens tijd voor een verslag! De eerste paar dagen hebben we in Sydney door gebracht. We zaten in een luxe hostel. We hadden een twee persoonskamer geboekt. Wat erg lekker was voor de eerste dagen. We hadden enorm last van een jetlag. In het vliegtuig hadden we bijna niet geslapen. In sudney hebben we de harbour bridge enthe opera house bezocht. Erg mooi om dit in het echt te zien. Vervolgens zijn we naar Bondi beach vertrokken. Ik vind dit nog steeds een van de mooiste plekken in Australie. Een enorm mooi strand en boulevard. Ons hostel was niet erg netjes, maar wel enorm gezellig. Leuke mensen ontmoet. Inmiddels vind ik het al gek als ik hier Nederlanders ontmoet. Na Bondi kwam Newcastle waar we in een slecht hostel kwamen met een dronken eigenaar. We besloten om hier geen nacht te verblijven en zijn savonds nog gaan zoekennaar een ander hostel. Gelukkig bleek er in een goed hostel nog plek voor ons te zijn. Hier zijn we een aantal dagen gebleven. We trokken hier op met twee andere nederlandse meisjes. We zijn met hun naar de blackbutt reserve gegaan waar we de eerste koalas en kangaroos hebben gezien. Ontzettend leuk om deze beesten hier te zien. Vervolgens moesten we nog een wandeling maken door een rainforrest. We verdwaalden hopeloos waardoor we langer door de rainforrest hebben gelopen dan dat we in de dierentuin zijn geweest. Na newcastle zijn we naar port macquire vertrokken. We hebben het daar ontzettend naar ons zin gehad. De zee was hier geweldig met veel rotsen. We waren net twee kleine kinderen. In port kon je ook dolfijnen in het wild zien. We hebben een uurtje voor ons uit zitten staren, maar geen dolfijn gezien. Alle andere mensen uit ons hostel wel. S' avonds was het enorm gezellig in dit hostel. We zaten met een grote groep buiten. Ontzettend aardige backpackers hier leren kennen. Enorm veel Duitsers en Zweden. Niet veel Nederlanders. Na vijf dagen hebben we port met pijn in ons hartje verlaten. We moesten om half 2 snachts vertrekken met de bus. Om tien uur moesten we het hostel verlaten dus we moesten aardig wat tijd op het station doorbrengen. Gelukkig waren we met meerdere mensen want er waren behoorlijk wat schooierige zwervers actief. We kwamen om half vijf snachts aan in Coffs Harbour. We hebben maar een taxi genomen naar ons hostel. De volgende daf moesten we voor tien uur bij de receptie zijn om ons officieel in te checken. Daarna zijn we op het strand verder gaan slapen. We werden pas om zes uur wakker. We hadden zoon honger dat we bij de mac wouden eten. We vroegen mensen de weg en zij boden ons een lift aan. De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk. Toen we savonds laat terugloepen over het strand en even gingen zitten om van de zonsondergang te genieten begon het enorm te onweren. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Er was niemand meer en het begon enorm te plensen. Ik heb nog nooit zo sbrl gewandeld in als toen. Gelukkig hebben we het overleefd. Na Coffs gingen we naar yamba. Nu moesten we helemaal lang wachten op de bus. We werden om tien uur naar het station gebracht en moesten wachten tot kwart voor vier. We waren met twee andere duitse meisjes. Zij gingen lekker slapen op het station, maar Jose en ik niet. We hadden allemaal velangrijke pasjes bij ons. Rond twee uur snachts kwam er een dronken 'zwerver'bij ons. Hij ging naast ons zitten en srelde zich voor als bad jesus. Omdat hij er zo uit ziet. Hij was zo dom aan het praten dat het af en toe nog grappig was ook. Vooral over onze reisgenoten hun afkomst had hij dikke pret. Achteraf kan ik er wel om lachen. Sochtends om 7 uur kwamen we aan in Yamba. Helemaal kapot, maar wat een leuk stadje was dit. Echt een surfdorpje. We zaten in een hostel met allemaal surfers. Bij een golfbaan liepen wilde kangeroes. Erg leuk om te zien. We moesten erg voorzichtig zijn omdat ze je kunnen schoppen. Verder hebben we hier veel tijd op het strand door gebracht en Australie dag hier gevierd. Een groot feest in Australie. Iedereen dronken en gek. Wij hielden het beschaafd omdat we de volgende ochtend vroeg id bus moesten naar Byron Bay. ByronBay is een mooie stad met veel winkels en uitgaans gelegenheden. Wij zijn naar Cheeky Monkeys gegaan met meerdere mensen. Het was erg gezellig. Ze dansen hier allemaal op tafels in plaats van op de grond. Nu zijn we in Surfers Paradise waar de golven erg hoog en sterk zijn. De lifeguards komen om de vijf minuten in actie. Over twee nachten vertrekken we naar Noosa. Daar gaan weeen grote dierentuin bezoeken en op de foto met een kangeroe. Foto's volgen later! Liefs vanuit een warm Australie

• 01 Februari 2014 - 10:28

Trientsje:

Lieve Marrit,

wat leuk dat je even laat weten hoe of wat.Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet ervan dit kan niemand je weer afpakken.
    Goede reis en verder en voorzichtig,

Liefs Trientsje

• 03 Februari 2014 - 12:19

Helma:

Hey Marrit.

Wat mooi om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Vier weken alweer!
    Wat vliegt de tijd toch he!
    Maarja..when you have fun, times flyes!
    Geniet er lekker van meid.

Liefs de buurtjes

• 07 Februari 2014 - 06:14

Koene En Ria De Boer:

Leuk om te lezen! Enjoy!!

Koene en Ria